Attityd

Typ en månad utan bloggande, jag har inte vart så sugen på de då jag mest legat hemma och kollat på Buffy.
Min julafton var rätt okej, det gamla vanliga liksom, och min nyår spenderade jag med min fina vän Sofia och hennes vänner, sketaroligt var det, lätt den bästa nyårn hittills iallafall. :)
Igår var första skoldagen men jag har vart sjuk så var hemma, så gick idag - även om jag fortfarande är sjuk. Men jag ångra mig tamejfan lika snabbt. Önskade bara en skön dag utan drama och attityder.. men icke.
Andra studiepasset så drog klassen igång ett studentmöte då vi samtala om studenten och vad vi behöver göra osv.. men med bara tjejer i klassen i princip så får ju inte alla vad dom vill - självfallet.
Som vanligt blir det en mycket negativ stämning så jag gick några meter bort och satte mig med sofia. Skrev en statusuppdatering på fb "stormöte om studenten med klassen...herrejävlar". Man kan tycka och tänka vad man vill om den kommentaren, men jag menade mest att det blev mkt på en gång, och jag tror många märkte detta. Fick en kommentar från en i klassen att jag inte ens var med på mötet.. nehe.. jag var ju inte alls där.. nejnej, jag kom inte alls med några ideér..nejnej, absolut inte. Och en annan kommenterade i stil med att det inte var positivt (alltså logginlägget).
Jag menar, vad fan begär ni av mig?
Jag sa att jag kunde gå till grannen (som är polis) och kolla om stadsrundan, om det är okej att vi åker lite utanför stan.. men då säger alla genast att jag har för många uppgifter angående studenten redan.
Jag har mejlat om ljud, kollat upp ett, lika bra de när jag vet en som hyr ut, och jag har mejlat om buss.. men det är alldeles för mycket för mig att gå till grannen, som bor 20 meter bort.. haha.
Den dära positiva stämningen man ska ha till studenten försvinner ju om dom flesta ska ha sån jävla attityd. Jag hjälper till på alla sätt jag kan, för jag vill ha en grym student. Är det mycket att begära?
Om jag vet att jag kan hjälpa, då hjälper jag.
Blir så jävla lack på det hela, ska gå och lägga mig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback