Something, about this place

Lady Gaga - Yoü and I
Dagen vart väl rätt okej när den började, vi åkte och testade kläder på Nordsjö som vi ska ha detta året när vi målar. Passade på att kirra en praktikplats där när vi ändå var där (praktiken ligger på v. 48 - halva v.51) göööttttttttt, då behöver jag inte tänka på det sen i sista minuten haha ;)
Iallafall, sen började vi riva tapeter i båsen i målerit på skolan, måste säga att jag längtat efter att vara där och inte hålla på att åka ut till kunder hela jävla tiden, usche!
Fast efter lunch började jag förlora synfält, och då vart de dags igen - auramigränen.. yay!
Det har gått 6 timmar sen dess att jag fick migränen, och jag har fortfarande svinont i huvudet. Ah okej, inte lika mycket som förut, men ändå!
För ni som inte vet vad auramigrän är:
"Migrän med aura (s.k. klassisk migrän) innebär ett förstadium till migränanfallet bestående av synupplevelser som kan påminna om blixtrar eller silvertrådar i synfältet, synfältsbortfall. Personen kan även drabbas av hörselbortfall (helt eller delvis), talcenterstörningar, balansstörningar och illamående. Auran brukar börja cirka tjugo till fyrtio minuter innan själva anfallet. Ett flertal mediciner som används mot migrän ska tas så tidigt som möjligt i anfallet, något som underlättas genom förvarningar i form av aura. Dock behöver inte auran följas av migrän. Cirka 20 procent av de som drabbas upplever aura."
_____________________
Kan säga det att det är 14 % av sveriges befolkning som lider av migrän, och det är utav dom som det är 20 % som har auramigrän.
Mitt lilla handikapp </3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback