Motivation

Har nog aldrig riktigt pratat om min vikt så där, det var väldigt mycket under 2009 som jag pressade mig själv så jävla mycket att jag blev för smal, jag var riktigt jävla äckligt smal alltså, och då tyckte jag fortfarande att jag var tjock.
Efter där så förstod jag att jag inte kunde hålla på så och det var nog också då jag tappade min motivation. Jag gick upp i vikt, jag har gått upp väldigt mycket i vikt. Har inte vågat kolla vad jag väger på 2 år snart.
Min balklänning hänger framför mig, om 5 månader tar jag studenten. Om 5 månader springer jag ut, är fri som en fågel. 2 dagar senare är det bal. Vill jag komma ihåg detta tillfälle som någon som inte hade motivationen till att gå ner i vikt eller vill jag komma ihåg detta tillfälle som något kul och hur snygg jag var?
Tror nog alla fattar vad man siktar efter.
Visst vikten är väl inte så himla viktig för min del, vad spelar kilon för roll egentligen.. det jag vill se är skillnaden i kroppsformen. Vill fortfarande ha min kurviga kropp, men mer behaglig.
Så nu har jag bestämt mig för att pusha mig själv till att gå ut och gå med stavar varje dag, jag och sofia ska börja träna och simma på badhuset 2 ggr i veckan och jag ska minska på kolhydraterna, dessutom har jag satt godis & skräpmatsförbud på mig själv fram tills sommaren. Kommer de bli svårt? ja, för fan. Det kommer de.
Men jag vill så himla gärna känna mig fin för mig själv. Skiter fullständigt i vad andra tycker, vill bara kunna vara vacker för mig själv. Vara nöjd..
Som sagt, balklänningen hänger framför mig, hjälp mig hitta motivationen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback