Ville festa mer efter hälgen

När jag stod och gjorde nudlar imorses så ser jag något stoooort och brunt som springer förbi i grannens trädgård. Jag går fram till fönstret, och ser en älg. EN ÄLG. Mitt i ett villaområde???
Pappa sa att den antagligen var ute efter dom jästa äpplena men jag skrämde bort den när jag skrek till dom andra: " ÄÄÄÄÄLG, DET ÄR EN ÄLG UTANFÖR!!!!" osv.
Den sket nog ner sig.
Och gräset är så mjukt, så det är djupa, djupa fotavtryck från älgen på vår trädgård, för den hoppade över häcken ( häcken är typ 160 cm hög) och in på vår trädgård och sprang upp mot vägen. Det djupaste fotavtrycket i vår trädgård var typ 25 cm eller något, sjukt! Och vilken bjässe!
Seriöst, jag trodde jag skulle kissa ner mig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback