DLG's klädkollektion

Nu är det såhär att min skola kommit ut med en klädkollektion med typ de la gardiegymnasiets logga på och lite sånt där krimskrams. Då har dom kommit ut med 4 eller 5 rugbytröjor och en sån där college-highschool-football inspirerad jacka som alla sportfånar i usa har. Faktiskt rätt snygga kläder.. men priset! herre jesus.
Rugbytröja 450 kr
Baseball jacka 550 kr
Det är ju verkligen inte prispressat till det maximala, vi är studenter, vi alla har inte så stor ekonomisk tillgång, och vissa av oss har inte ens mycket mer än studiebidraget. Och om nu jag skulle vilja ha den där jackan (vilket jag faktiskt vill ha) så måste jag lägga ut över halva studiebidraget på den.
Om de la gardiegymnasiet är så rikt som jag har hört de, så kan dom ju köpa in större mängder med kläder och sälja billigare! För nu är det ju bara ett stort fet skämt över det hela. Vad var det dom sa i aulan idag... typ "Dom här kläderna ska göra så vi känner en gemenskap"
japp, gemenskap bland dom som inte har råd kanske!
Om dom nu vill känna en gemenskap, när alla har på sig kläderna, fan pressa priset liiite mer va.. 400 hade dugit för jackan och hallå, rugbytröjorna hade gått bra för typ 250 eller nåt! Man hoppas ju att rektorn kan lägga en hand i det hela och hjälpa, för there's no way att jag lägger ut så mycket pengar på en "jacka". Hela klädeskollektionen blir ju nästan ett fiasko.
Bild lånad från http://www.facebook.com/event.php?eid=103076753108106
eller
http://www.delagardie.lidkoping.se/
eller hur ni vill ha det.
Tar bort bilden om ni vill.

Kommentarer
» Eme'

Förjäwla dyrt ändå ju :O

2011-03-11 09:05:50
URL: http://emeeliiiesstory.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback