Sverige

Varför kan USA fira sin nationaldag utan bekymmer? Eller Norge, eller alla andra länder, förutom Sverige?
För så fort vi firar, ja då är vi rasister, eller värnar inte om resten av världen. Även om vi värnar om världen 364 dagar om året, så får vi inte ha en endaste dag då vi kan fira Sverige?
Jag är glad över att vara svensk, jag är glad över möjligheterna här och vilket fint land vi har.
Jag vill kunna i framtiden sjunga nationalsången som den skrevs och inte byta ut "nej, jag vill leva jag vill dö i norden" till "nej jag vill leva jag vill bo på jorden".
Är folk här så fail att dom tillochmed ändrar på nationalsången bara för att dom är lite rädda för påhopp? Eller bli kallade rasister?
EN DAG, EN JÄVLA DAG OM ÅRET ska vi fan ha rätt till att fira vårt avlånga land. Men bara för denna dag, så är vi rasister för det.
Suck..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback