Hårtips!

Jag har börjat få väldigt tunnt hår det senaste. Jag är stressad, och pga av det så blir mitt hår skört och faller lätt av.
så nu har jag googlat runt lite, och hittat 3 tips till er, om att få starkare och längre hår!

Silica (Friggs)
Stärker hår och naglar
Gör huden mjukare och smidigare
Bygger upp benstomme, blodkärlsväggar, brosk och senor
• Innehåller öljäst med värdefulla B-vitaminer


Man tar 2 tabletter/2 ggr om dagen.
En burk innehåller 165 tabletter, så dom räcker ju ett tag :)

B-vitamin motverkar även håravfall, men man måste ta tabletterna ett tag då innan dom börjar verka.
kostar dryga femtilappen tror jag.


 Massera hårbotten
Massera hårbotten några minuter om dagen. Då sätter blodcirkulationen igång, och håret växer snabbare.
Vanligtvis växer håret 1-2 cm i månaden, men om du gör så här varje dag kan du öka växten lite snabbare.

Hårborste med äkta svinborst
-Sliter inte på hårtopparna, utan reder skonsamt ut trassligt hår.
- Drar ner dom naturliga fetterna från hårbotten till topparna och gör hela håret glansigt och mjukt.
- Ökar även blodcirkulationen, och då växer ju håret snabbare :)

Kostar dryga hundralappen, finns många olika på t.ex. kicks och åhlens. :>


Kommentarer
» jjeessiie

snåpp jag gillar dig

2011-01-06 14:18:45
URL: http://www.jjeessiieolsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback