Bakade banankaka

Jag har ett recept på en aaasgod banankaka!!
och testade att göra den med glasyr på. Och tro mig, det blev muuums!
Saftig Banankaka

3 st ägg
2 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 krm salt
4 st väl mogna bananer
100 g smör
5 dl vetemjöl
1 dl mjölk
__________________

Smält smöret och låt det svalna. Om du använder flytande margarin behöver det inte smältas.

Smörj och bröa en rund form ca 22 cm i diameter.

Vispa ägg och socker pösigt. Använd gärna elvisp som du kan använda genom hela detta recept.

Tillsätt vaniljsocker, bakpulver, kanel och salt och rör till en jämn smet.

Skala och mosa bananerna ordentligt med en gaffel. Tillsätt bananmos, smält smör eller flytande margarin, vetemjöl och mjölk och rör allt till en jämn smet.


Häll smeten i formen. Grädda mitt i ugnen i 175°C i 45 minuter.

Låt kakan svalna några minuter. Stjälp sedan upp den på ett fat. Lägg formen över och låt svalna till rumstemperatur.

_________________

Glasyr;

25g flytande margarin

250 eller 350g philladelphiaost eller kesella.

1 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker



voilá!


Kommentarer
» Ewa

Jag är awesome :M

2011-01-31 22:09:22
» ewelina

duktig du är flicka lilla <3

2011-02-01 20:27:59
URL: http://eweliinapettersson.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback