Potpurri

Jag har märkt att jag verkligen är "lillgammal". Om man tänker efter så är mitt rum rätt så dekorerat som en medelålders kvinna vanligtvis skulle ha sitt rum. Och efter jag slutade skolan idag så gick jag till en liten fin butik som heter Sara Videbeck ( den bredvid café 3B ni vet ).
Där inne har dom något som kallas POTPURRI.
Det är alltså torkade blommor/blad i olika färger, som dom har hällt en väldoftande olja på. Finns många olika färger på blombladen och många olika dofter. Finns även små flaskor med olja som man kan köpa och hälla på sina egna torkade blommor så dom doftar gott.
Potpurri är rätt dyrt ändå, kostar 1:-/per gram så var redo på att hosta upp pengar om ni ska ha.
Har lagt min potpurri runt mitt marinblåa blockljus, så nu doftar det behagligt i mitt rum! :)
Jag köpte 49 gram ( "allt" det som är runt ljuset ) dvs 49 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback